dimecres, 22 d’octubre del 2014

FIDELITAT A CADA SENTIMENT

BONA NIT AMB LA MEVA AMIGA HEBREA:


"Ser fidels a tot això que ha començat espontàniament, a vegades fins massa espontàniament. Ser fidels a cada sentiment, a cada pensament que ha començat a germinar. Ser fidels en el sentit més ampli del terme, fidels a nosaltres mateixos, a Déu, als propis millors moments." (E. H. - Diari, 30 settembre 1942)

Ser fidels... a les petites coses de cada dia que sorgeixen per casualitat, ens assembla, per què sí, perquè passàvem per allà, perquè vam necessitar ajuda i algú es va prestar... Per a mi, perquè Déu vol...

Ser fidels al que sentim, a cada gest afectuós, a cada somriure, a cada plor compartit, a cada maternitat que ens neix de dins i que no es pot explicar amb paraules...

Ser fidels al que pensem, sense por, per coherència, per convicció, encara que no estigui de moda, perquè la maduresa és dels qui es plantegen els grans interrogants del'existència humana: qui sóc, d'on vinc, on vaig...

Ser fidels a nosaltres mateixos... en definitiva, a les nostres creences, a Déu (jo sí), que em sosté i m'estima fins a vessar el seu amor per amorosir les meves grans o petites ferides de guerra...

Ser fidel als millors moments. I tots en tenim: de generositat, de solidaritat, de sacrifici, de donar-ho tot sense esperar res a canvi... d'estimar gratuïtament, perquè sí, perquè una força interior ens empeny a sortir de nosaltres mateixos....

Perquè la vida és bella..., bellissima, dic jo amb l'Etty... Perquè som capaços del millor, tots i cadascú de nosaltres, tots...

Això és la fidelitat, no la gran, la impossible idea que ens hem fet d'ella. La constància en les petites coses, l'amor cultivat dia rere dia, els detalls, la creativitat, la rutina, la dolça companyia que ens fem l'un a l'altre...

Per això avui us deixo amb l'escena de la vida és bella que retrata el què és la fidelitat en l'amor, en el quotidià... fins en l'adversitat més terrible...

Llavors, com per art de màgia, ell dirà "mira'm, sóc aquí, gira't..." I ella el mirarà, tindrà la certesa que sempre hi serà i retornarà a ell amb tot l'amor... I recordarà sempre les seves paraules preferides: "Bon dia, princesa" ...

PER FIDELITAT ALS SEUS MILLORS MOMENTS! 
I TOTS EN TENIM ELS NOSTRES!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada