dijous, 18 de desembre del 2014

VIDA VERTADERA

BONA NIT AFECTUÓS DE PART DE L'ETTY 
I DE LA M. PILAR:

"Nosaltres ens fem determinades imatges del què ens envolta per a tenir certeses, en aquesta vida caòtica i en constant moviment, però fent això sacrifiquem la vida vertadera en tots els seus matisos i en tots els seus moments inesperats, i en realitat no fem justícia (...) és també necessari que les coses s'esdevinguin per si mateixes" (Etty Hillessum).

Si només ens féssim imatges "innocents" de la realitat que ens envolta... Molts cops ens les fem ben distorsionades i, encara... jutgem situacions i persones amb una impunitat escandalosa... En demano perdó (jo a Déu).

Un amic em diu que la vida és una selva que se't menja per tots costats... I jo voldria ser bàlsam, però a voltes sóc tan caòtica com els elements que m'envolten i contribueixo amb la meva violència, males maneres i despropòsits a fer de mur opac que no permet veure i viure la bellesa de la vida... En demano perdó (jo a Déu).

I així les coses em perdo, ens perdem la novetat de la vida en totes les seves manifestacions d'un esclat d'elegància i exhuberància riques en mil matisos, en mil i una sorpreses que ens fan assaborir la bonesa de la creació... Demano perdó per la meva ceguesa voluntària, per la meva rutina impertinent, per les meves sentències de llibre.

Em costa deixar que les coses s'esdevinguin per si mateixes, ho vull tenir tot controlat al mil.límetre, fins l'últim detall... I resulta, paradoxalment, que mato els detalls i els matisos que fan que la vida sigui vida vertadera... En demano perdó (jo a Déu).

I com que vull que les coses s'esdevinguin per si mateixes... he deixat que els mots poètics del Càntic dels Càntics flueixin per si mateixos en mi... I he menjat i he begut i... m'he embriagat d'amor...
Copa de vi - Ana Sánchez Marín

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada