dissabte, 16 de maig del 2015

NO EM PREGUNTIS

BONA NIT, AMICS, 
DE PART DEL SAVI I DE L'APRENENTA DE LA VIDA


El poema que us proposo avui té prop de 70 anys... Sembla mentida... És curiós... Traspua la mateixa frescor que quan la seva autora, Rosa Leveroni, el va escriure.

Potser perquè canta una experiència universal, de tots els temps i de tots els espais: "No em preguntis, amor, per què t'estimo..." Per pura gratuïtat. No hi ha més raons...

I això em fa pensar en la noia de la qual he manllevat el nom, l'Etty, quan diu: "No hi ha cap vincle causal entre la conducta de les persones i l'amor que sentim per elles".

Per això us deixo també en préstec el que em va inspirar fa pocs mesos el seu pensament: Sutura d'amor.  

Per cert, els versos que més m'agraden són el darrers: respires dintre del meu respir... Jo diria: bategues dintre el meu batec...

No em preguntis, amor, per què t'estimo,
si no trobo raons. Però podria
dir-te del rossinyol la meravella
ni el batec de la sang, ni la segura
dolcesa de l'arrel dins de la terra,
ni aquest plorar suau de les estrelles?
És que sabries, cert, l'ardent misteri
d'unes ales signant l'atzur en calma,
o el fluir de la font, o de la branca
aquest respir beat quan l'aire passa?...
No em preguntis, amor, per què t'estimo,
si et tenia dins meu i ni sabria
ja veure't com a tu, perquè respires
dintre del meu respir, si dels meus somnis
ets l'únic somni viu que no podria
arrabassar la Mort...





"Els amants" - Escuela de Rajasthán (India), segle XIX.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada